איך חותכים קיר בטון בצורה אופטימלית?

איך חותכים קיר בטון בצורה אופטימלית?

חיתוך בטון זו עבודה למקצוענים, ולעתים, אפילו אנשים עם ניסיון רב ביותר עושים טעויות. לכן, חשוב לשכור את שירותיו של איש מקצוע כדי להשיג חיתוכים מדויקים שאינם גורמים לסדקים רבים מידי בקיר. יש לזכור כי חיתוך בטון תמיד יגרום לסדקים, אך מומחיותו של איש המקצוע תבטיח סדקים מינימליים שלא יפגעו בשלמות הבטון. אנו באפיק ניסור וקידוח נספר לכם כאן על כלל הגורמים שיש לקחת בחשבון כדי להשיג את התוצאה האופטימלית בחיתוך קיר בטון.

>> לחצו כאן כדי לקרוא הכל על ניסור קיר בטון

1) תנאי מזג אוויר

המועד המתאים לחיתוך בטון תלוי במידה רבה מאוד בתנאי מזג האוויר. במזג אוויר חם ניתן להתחיל בחיתוך כעבור 4 שעות מרגע שפיכת הבטון, ובמזג אוויר קר יותר לא ניתן להתחיל בחיתוך אלא לאחר 12 שעות. כך או אחרת, על איש המקצוע לבצע כמה ניסיונות חיתוך כדי לוודא שהקיר מוכן לעבודה עצמה.

2) עומק החיתוך

אנשי מקצוע מנוסים ממליצים על טווח חיתוך שנע בין רבע לשליש מעומק הקיר. בפשטות, זה אומר שעומק החיתוך צריך לנוע בין 6 ל-20 סנט'. על איש המקצוע גם לוודא שעומק חיתוך הבטון עומד בתנאי המפרט ההנדסי של הקיר.

>> טיפים שלא תראו בשום מקום – לחיתוך ישר בבטון

3) בחירת כלי מתאים

חיתוך בטון בדרך כלל נעשה באמצעות מסור שרשרת או מכונת חיתוך. לשני הכלים יתרונות משלהם הן מבחינת הדיוק והן מבחינת העלות. בחירת הכלי (לשים כאן קישור למאמר בחירת הכלי, טרם הועלה)תלויה באופי המשימה. מסורי שרשרת עדיפים לחיתוך פינות מרובעות, כמו גם לחיתוכים עמוקים. ככלל, מסורי שרשרת הם הבחירה הטובה ביותר לביצוע חיתוך נקי ומרובע. בנוסף ניתן לבצע איתם פתחים קטנים בקיר בטון עבה במיוחד. מכונות חיתוך עדיפות כשיש לבצע חיתוכים מהירים.

>> מהו המסור הטוב ביותר לחיתוך בטון?

4) מרווח בין חיתוכים

במקרה והעבודה כוללת מרווחים בין חיתוכים, אנשי מקצוע מנוסים ממליצים על מרווח של פי 2 – 3 מהעובי הכולל של קיר הבטון. למשל, בקיר בעובי 20 סנט' צריך להשאיר מרווח של 40 – 60 סנט' בין החיתוכים. תנאי מזג האוויר ואתר העבודה ישפיעו גם הם על המרווחים הרצויים.

5) מיקום החיתוכים

חשוב לבצע את החיתוכים באזור ללא פלדה רציפה בקיר. בנוסף, חיתוכים רבים מידי מובילים לסדקים רבים מידי, ולכן חשוב לוודא שהחיתוכים עצמם יהיו רציפים וכמה שיותר מעטים.

דברי סיכום

ככלל, משימת חיתוך הבטון אינה כה פשוטה כמו שהיא נראית במבט ראשון. יש לקחת כמה דברים בחשבון בכדי לבצע חיתוכים מדויקים: בחירת הציוד, תנאי מזג האוויר, קביעת המרווחים בין החיתוכים וגם רמת הניסיון של איש המקצוע יקבעו את התוצאה הסופית. לכן חשוב לשכור את שירותה של חברה מקצועית שלאנשיה ניסיון רב והם מצוידים בציוד הטוב ביותר כדי להשיג את התוצאה הרצויה. אם אתם מחפשים חברת חיתוך בטון אמינה שאפשר לסמוך עליה, צרו קשר עם אפיק ניסור וקידוח בטון.

מאמרים נוספים בנושא
עד איזה שעה מותר לקדוח
עד איזה שעה מותר לקדוח?

כאשר מתכננים שיפוצים בבית או במשרד, חשוב מאוד להכיר היטב את התקנות הקיימות בנוגע לרעש שהם יוצרים. מאחר ועבודת הקידוח היא בין הפעולות הרועשות ביותר

קרא עוד »
ניסור בטון מזוין במחיר הזול ביותר בהתחייבות
ניסור בטון מזוין

מעוניינים בשירות מקצועי של ניסור בטון מזוין? חייגו אלינו למספר 077-2313-009 לקבלת הצעת מחיר מנצחת! הבטון הוא החומר הכי חזק שיש לנו כיום בתחום הבניה

קרא עוד »

באים עד אליכם להצעת מחיר מדויקת
בחינם וללא התחייבות! קבענו?

השאירו פרטים או חייגו אלינו למספר 077-2313-009