איך לחתוך בטון?

איך לחתוך בטון

ניסור בטון הוא משימה מורכבת יחסית, אך אפשרית בהחלט. אם גם אתם שואפים לדעת איך לחתוך בטון באופן המקצועי והמדויק ביותר, הצטיידות בכלים המתאימים ובחירת טכניקת עבודה נכונה יאפשרו לכם לבצע חיתוך בטון איכותי ברמה גבוהה וליהנות מתוצאה מושלמת לשביעות רצונכם המלאה.

בחירת מסור בטון מתאים

כשאתם תוהים איך לחתוך בטון, אז הכל מתחיל בבחירת המסור. בבואכם לבחור מסור לחיתוך בטון, תוכלו לבחור במסור בעל להב קורונדום או במסור בעל להב יהלום. לביצוע בחירה מושכלת, חשוב להכיר את מאפייניו של כל להב ואת אופי העבודות בהן מומלץ לעשות בו שימוש.

להב קורונדום 

להבים העשויים מקורונדום נחשבים לאופציה זולה ונפוצה וניתן לנסר באמצעותם בטון. עומק החיתוך של להבי קורונדום מוגבל, ועל כן, קצב העבודה שלהם איטי יחסית. זאת ועוד, אורך חייו של להב קורונדום נחשב לקצר יחסית והוא מתבלה בקצב מהיר בהשוואה ללהב יהלום. במהלך השימוש במסור בעל להב קורונדום, העבודה מלווה בריח לוואי אופייני והלהב מתחמם באופן משמעותי. ככלל, להב עשוי קורונדום הוא האופציה המומלצת לביצוע חיתוכי בטון מועטים ושטחיים. 

להב יהלום

להב יהלום הינו להב מתכת שבשוליו חלק מתכתי שבו מוטמעים חלקיקי יהלום. במהלך העבודה, החלק המתכתי נשחק באופן הדרגתי וחושף את חלקיקי היהלום. מסור בטון בעל להב יהלום נחשב, אמנם, לאופציה יקרה יותר, אך מומלץ ביותר במידה והנכם מעוניינים לבצע חיתוכי בטון רבים באיכות גבוהה.

מעבר לכך, להבי היהלום נחלקים ללהבים המיועדים לניסור יבש ולהבים המיועדים לניסור רטוב. הלהבים המיועדים לחיתוך יבש יהיו, לרוב, בעלי שוליים משוננים המיועדים להסרת פסולת ולמניעת חימום יתר של הלהב. החיסרון המאפיין להבים מסוג זה הוא פליטת אבק הבטון המשמעותית הנלווית לעבודה ומסכנת את בריאות המפעיל. במידה וחיתוך יבש מבוצע בתוך שטח סגור, חובה לאטום באופן מלא את כל פתחי האוורור.

להבי יהלום המיועדים לחיתוך רטוב יהיו מצוידים בשוליים משוננים או חלקים. השימוש במים תורם לקירור הלהב ומפחית באופן משמעותי ביותר את רמת פליטת אבק הבטון במהלך העבודה. להבים מסוג זה מבצעים את פעולת החיתוך באופן המהיר והנקי ביותר, אך מחייבים שימוש במסור מיוחד אשר ביכולתו לספק מים ולפעול באופן בטיחותי דיו. כברירת מחדל, ניתן לבצע ניסור בטון רטוב באמצעות חיבור של מסור חשמלי לכבל מאריך בעל הגנת הארקה ולהיעזר במהלך הניסור בזרם מים עדין המכוון אל קדמת המסור. 

>> מהו המסור הטוב ביותר לחיתוך בטון?

דגשים חשובים לניסור בטון אפקטיבי: 

  • במידה והנכם עושים שימוש בלהב יהלום והוא מפסיק לפעול, בדקו אם החומר אותו הנכם מנסרים איננו רך יתר על המידה.
  • לחשיפת חלקיקי היהלום, ניתן לבצע מספר חיתוכים בחומר קשה שישחק את שולי המתכת ויחשוף חלקיקי יהלום חדשים.
  • למניעת חימום יתר של הלהב במהלך ניסור יבש, יש להרפות מדי פעם ולאפשר ללהב להסתובב באופן חופשי כחצי דקה עד 45 שניות. 
  • חובה להצטייד באמצעי מיגון ייעודיים, בייחוד בביצוע ניסור בטון יבש.
  • אין להפעיל כוח חיצוני במהלך הניסור 
  • במהלך שימוש בלהב ייעודי לניסור רטוב חובה לעשות שימוש במים

>> טיפים שלא תראו בשום מקום – לחיתוך ישר בבטון

  הכתובת המקצועית שלכם לכל צורך בענף הבטון!

כבית עסק מן השורה הראשונה, המציע את מיטב שירותי הבטון במקצועיות ללא פשרות, באמינות גבוהה וביעילות מקסימלית, אנו גאים להעמיד לרשותכם מערך שירותים מקיף, איכותי ורחב בפריסה ארצית ובהתחייבות לשביעתו רצונכם המלאה לכל אורך הדרך.

מניפת שירותינו האיכותית נשענת על צוות מומחים מוסמכים ומיומנים שמאחוריהם ניסיון רב שנים בעולם הבטון, על ציוד מקצועי מתוצרת החברות המובילות בעולם ועל יכולת מוכחת לספק מענה לאתגרים בכל סדר גודל בעולם הבטון.

על חוג לקוחותינו המרוצים נמנים לקוחות רבים אשר אינם מתפשרים על מקצוענות, על אמינות, על בטיחות בסטנדרטים המחמירים ביותר ועל שירות אישי ומסור בזמינות מלאה.

נשמח להעניק גם לכם שירות מכל הלב כמיטב המסורת!

מאמרים נוספים בנושא
עד איזה שעה מותר לקדוח
עד איזה שעה מותר לקדוח?

כאשר מתכננים שיפוצים בבית או במשרד, חשוב מאוד להכיר היטב את התקנות הקיימות בנוגע לרעש שהם יוצרים. מאחר ועבודת הקידוח היא בין הפעולות הרועשות ביותר

קרא עוד »
ניסור בטון מזוין במחיר הזול ביותר בהתחייבות
ניסור בטון מזוין

מעוניינים בשירות מקצועי של ניסור בטון מזוין? חייגו אלינו למספר 077-2313-009 לקבלת הצעת מחיר מנצחת! הבטון הוא החומר הכי חזק שיש לנו כיום בתחום הבניה

קרא עוד »

באים עד אליכם להצעת מחיר מדויקת
בחינם וללא התחייבות! קבענו?

השאירו פרטים או חייגו אלינו למספר 077-2313-009