6 טיפים לחיתוך בטוח בקיר בטון

6 טיפים לחיתוך בטוח בקיר בטון

אם אתה עובד באתר בנייה ייתכן ותצטרך לחתוך דרך קירות בטון, ולרוע המזל, מדובר במשימה מסוכנת ביותר. הדרך הטובה ביותר לוודא שלא תהיה קרבן לתקלה במהלך העבודה היא לשמור על ששת כללי הבטיחות הבאים.

1) התכסה היטב

בעת החיתוך בבטון רסיסים עפים לכל עבר, וחשוב לוודא שאף לא רסיס אחד יבוא במגע עם העור שלך. הדרך הטובה ביותר להימנע מכך היא ללבוש בגדי בטיחות מתאימים. זה כולל חבישת משקפי מגן לכיסוי העיניים והצטיידות באטמי אוזניים, להגנה מפני הרעש החזק שמפיק המסור. בנוסף, תדאג ללבוש בגדים שמכסים את כל הזרועות והרגליים, וכובע קשה, שיגן על ראשך וגם ימנע מרסיסים ואבק להידבק לשיער שלך.

קראו על אמצעי בטיחות שעליך לנקוט במהלך חיתוך בטון

2) השתמש בחיתוך רטוב

בזמן חיתוך הבטון אבק רב נישא באוויר, ושאיפתו עלולה להזיק ואף להוביל לבעיות בריאות חמורות. אתה יכול לשמור על עצמך על ידי שימוש בחיתוך רטוב, במקום בסוג היבש המסורתי, מה שיקטין משמעותית את מספר חלקיקי הבטון באוויר. אם אינך יכול להשתמש בשיטת החיתוך הרטוב, חיוני להשתמש במסכת נשימה.

3) שמור על ריכוז

זה לא תמיד קל להתעלם מהעולם שמסביבך ולהתרכז אך ורק במשימה שלפניך. אך הדבר הכרחי ביותר בעת חיתוך הבטון. עשה את המירב כדי להישאר רגוע והתרכז אך ורק בחיתוך הקיר. עליך להתעלם מצלצולי טלפון, שיחות צדדיות או כל דבר אחר שיכול להסיח את דעתך. אם תיכשל בשמירה על הריכוז זה יגביר את הסיכוי לביצוע טעות ואף לגרימת פציעה.

4) תן דעתך על בחירת הכלים

אינך יכול להרשות לעצמך לבחור בכלים ישנים כשזה מגיע לחיתוך בטון. למשל, אם אתה עומד להשתמש בשיטת החיתוך הרטוב שצוינה לעיל, אתה לא יכול להשתמש במסור המבוסס על חשמל. כידוע, אם זרם החשמל יבוא במגע עם מים הדבר יגמר באסון. בנוסף לבחירת הכלים המתאימים (קישור למאמר שטרם עלה), אתה צריך לדאוג להשתמש בהם בצורה הנכונה ולשמור על תקני בטיחות. לדוגמה, עליך לוודא שכיבית את כל הציוד אם הפסקת את העבודה מסיבה כלשהי. גם אם החלטת לעזוב את אתר העבודה למשך פחות מדקה, עליך לכבות את הציוד ורק ברגע שאתה חוזר להדליק אותו מחדש.

5) אל תכפה את הלהב על הבטון

יש מקרים בהם אנשים מנסים לכפות את הלהב על הבטון כדי לגמור את העבודה מהר יותר, או, לכאורה, כדי להיות יעילים יותר. למעשה הדבר גורם לאפקט הפוך, לכן הימנע מכך ככל יכולתך. אם אתה כופה את הלהב זה יכול לגרום לחימום יתר של כלי העבודה. יש לתת לכלי לעשות את רוב העבודה.

6) בנה במה במידת הצורך

שימוש בטיחותי בכלים כולל עמידה יציבה. אם אתה ניצב במדרון או בירידה, זה יכול להשפיע על האופן שבו את מפעיל את המסור. כדי למנוע זאת, עליך לבנות סוג כלשהו של במה שעליה תעמוד. זה יעזור לך להימנע מאי יציבות בידיים ומשגיאות בחיתוכים.

דברי סיכום

משימת חיתוך בטון עלולה להיות מסוכנת ביותר, ובו בזמן אנשים מבצעים אותה באופן יום-יומי. הדרך הטובה ביותר לבצע את המשימה בקלות הרבה ביותר, הינה לשמור על כללי הבטיחות שאנו באפיק ניסור וקידוח בטון מנינו כאן.

אם אתם מחפשים קבלן לביצוע קידוחי בטון, נשמח לעמוד לשירותכם

מאמרים נוספים בנושא
עד איזה שעה מותר לקדוח
עד איזה שעה מותר לקדוח?

כאשר מתכננים שיפוצים בבית או במשרד, חשוב מאוד להכיר היטב את התקנות הקיימות בנוגע לרעש שהם יוצרים. מאחר ועבודת הקידוח היא בין הפעולות הרועשות ביותר

קרא עוד »
ניסור בטון מזוין במחיר הזול ביותר בהתחייבות
ניסור בטון מזוין

מעוניינים בשירות מקצועי של ניסור בטון מזוין? חייגו אלינו למספר 077-2313-009 לקבלת הצעת מחיר מנצחת! הבטון הוא החומר הכי חזק שיש לנו כיום בתחום הבניה

קרא עוד »

באים עד אליכם להצעת מחיר מדויקת
בחינם וללא התחייבות! קבענו?

השאירו פרטים או חייגו אלינו למספר 077-2313-009