התקנת חלון לגג רעפים בבית

התקנת חלון לגג רעפים בעזרת ניסור בטון

חלון גג (סקיילייט) יכול להוסיף אור ואווירה נפלאה בכל הבית, אך יש דברים שחשוב לדעת לפני שאתם מתחילים. במאמר זה, נעקוב אחר כל השלבים והגורמים החשובים שיש לקחת בחשבון כשנכנסים לתהליך של פתיחת חלון בגג הרעפים שלכם. אל תפספסו את הטיפים החשובים שיכולים לחסוך לכם הרבה זמן וכסף.

היתרונות של חלון לגג רעפים

חלון לגג רעפים הוא חלון המותקן בגג הבית ויכניס תאורה טבעית מרשימה שמשדרגת את האווירה. חלון בגג משפר את האוורור בחלל מה שעשוי להקטין את הצורך במערכות חימום וקירור. בנוסף, חלון לגג רעפים מכניס את השמים אליכם הביתה, והנוף הכחול המרהיב הזה הוא יתרון עיצובי מדהים. 

כדי ליהנות מהיתרונות של חלון גג, יש לבחון היטב את סוג החלון ואיכות המסגרת והזכוכית, כדי לוודא עמידות לאורך זמן. כמו כן, חשוב לבחון את דרכי האיטום והבידוד, על מנת שהחלון ישרת אתכם וישדרג את איכות החיים בבית, ולא יהפוך למפגע מטריד של נזילות ותקלות, ויאלץ אתכם כל הזמן לפנות אל אנשי מקצוע שיצטרכו לתקן אותם.

החסרונות של חלון לגג רעפים

החיסרון הבולט של סקיילייט הוא עלות הפרויקט, במקרים רבים, ניסור גג בטון היא פעולה מורכבת יחסית ודורשת ציוד והכנה מיוחדת, מה שכמובן מייקר את הפרויקט (וזה עוד לפני שדיברנו על הזכוכית המיוחדת, איטום, ועוד). אלטרנטיבה זולה יותר שגם יכולה לתת לכם את האפקט הנפלא של האור הטבעי היא סגירת מרפסת זכוכית, כך תוכלו ליהנות מתוספת יוקרתית לבית, במחיר נוח יותר.

סוגי החלונות לגג רעפים

ישנם חלונות שנפתחים בזווית, חלונות שנפתחים לגמרי, וחלונות קבועים. חלונות הנפתחים בזווית מאפשרים אוורור טוב יותר וניתן לפתוח אותם בדרך כלל רק באופן חלקי. חלונות שנפתחים לגמרי הם חלונות שניתן לעבור דרכם, והם מאפשרים גם גישה לגג. חלונות קבועים, מיועדים רק כדי להכניס תאורה טבעית וכמובן גם את מראה השמים.

לפני ההחלטה, חשוב לבדוק כמה דברים: ראשית, את סוג הזכוכית – האם היא עמידה בפני שינויי טמפרטורה והאם היא מבודדת טוב. שנית, אם המסגרת עשויה מחומר עמיד כמו אלומיניום. וכן, חשוב לוודא את האיטום של החלון, כדי למנוע נזילות ולשמור על איכות האוויר בתוך הבית.

מהם שלבי ההתקנה של חלון לגג רעפים?

שלבי ההתקנה של חלון לגג רעפים תלויים כמובן בבסיס עליו עומד החלון להיות מותקן. אם ישנה תקרה מתחת לגג הרעפים, תחילה תידרשו לבצע ניסור פתח בתקרה ע"י חברת מקצועית לניסור בטון, שלב זה כולל חיתוך מדויק של התקרה ליצירת פתח המותאם לחלון המתוכנן. לאחר מכן, מתבצעת התקנה של מסגרת החלון והזכוכית.

אחרי ובמהלך התקנת החלון, חשוב מאוד לדאוג לאיטום כדי למנוע נזילות ולשמור על התנאים בפנים. האיטום משמעותי גם לשמירה על איכות האוויר וגם לשמירה על טמפרטורת החלל הפנימי. כדאי לבחור קבלן איטום מנוסה, כי זהו שלב משמעותי מאוד בהתקנת החלון שלכם, והוא ישפיע על איכות החיים שלכם לאורך זמן.

האישורים הנדרשים

לפני התקנת חלון בגג רעפים, יש להשיג אישורים מהרשות המקומית, בדרך כלל נדרשת הגשת תוכנית לוועדת התכנון והבנייה. יתכן ותדרשו גם אישורים נוספים כמו אישור כיבוי אש או אישורים סביבתיים, תלוי בהנחיות המקומיות ובמיקום המתוכנן לחלון. ייעוץ עם מהנדס יכול לעזור לכם בהבנת כל הדרישות.

לסיכום

התקנת סקיילייט בגג זה פינוק אמיתי לכל מי שנמצא בבית, אבל כדי ליהנות ממנו צריך להקדיש לתהליך ההתקנה שלו תשומת לב, ולהתעסק גם בכמה פרטים קטנים. אבל לאחר שבחרתם את אנשי המקצוע הנכונים והגשתם את כל האישורים הנדרשים, אין ספק שההשקעה הזו תהפוך לשדרוג מדהים לבית, שיעניק לכם הנאה בכל יום.

אם אתם מחפשים חברה מקצועית עבור ניסור גג בטון, תקרה, או קיר, פנו אלינו עוד היום ונשמח לתת לכם שירות!

מאמרים נוספים בנושא
בטון מוטבע
בטון מוטבע – המדריך המלא

אם אתם אדריכלים, מעצבי פנים, קבלנים שעתידים לבנות מבנה כלשהו, אנשים שעומדים בפני שיפוץ או שדרוג הדירה ומתלבטים לגבי אופציות הריצוף שעומדות בפניכם – הגעתם

קרא עוד »

באים עד אליכם להצעת מחיר מדויקת
בחינם וללא התחייבות! קבענו?

השאירו פרטים או חייגו אלינו למספר 077-2313-009